27 augusti 2007

Gyllene tider med Gyllene Tider

Hejsan hoppsan!

Visst är Gyllene Tider Sverige absolut bästa band genom tiderna?! Det är de. Det är bra att de sjunger på svenska, det gör att de blir speciella. Typ alla sjunger ju på engelska så när det är på svenska blir det very very bra. Gyllene består av 5 personer. Du vet nog en iallafall, Per Gessle. Som sjunger och spelar gitarr. Han är ju mest känd så det är inte så konstigt att du borde veta vem det är. Om du inte vet vem det är kanske du är lite borta från musikvärlden. Sen är det gitarristen MP (Mats Persson) som var med och grundade Grape rock (tror jag de hette) med Per i gymnasiet typ och sen blev det Gyllene. Sen är det Micke "Syd" Andersson på trummor, han sjunger även låten "Min tjej och jag" som är helt okej, men inte den bästa i världen precis. Så är det Anders Herrlin på bas tror jag. Och så Göran Fritzon på Farfisa-keyboard. Det var medlemmarna i det bandet det. Sen har de ju en himlans massa bra låtar. Bästa är nog "(Hon vill ha) Puls". Andra bra låtar är "Det är över nu", "Fån telefon", "Flickorna på TV2", "Gå och fiska!", "Ljudet av ett annat hjärta", "Tuffa tider (för en drömmare)", "Jorden den är rund..", "Vänta på mig" och en massa andra. Per skriver så bra musik, men MP skriver också låtar till Gyllene. Men Per gör oftast texten och så gör de musiken tillsammans. Och bra musik blir det.

Inga kommentarer: