16 juni 2007

50 bra filmer du måste se innan du dör

Hej!

Här kommer en lång lista på 50 filmer jag sett och rekommenderar. Så om det öser ner regn hela sommaren kan du försöka se några av de här. De står bara i ordning efter hur jag kommer på dem. Så då skriver jag upp dem. Så de står inte i ordning efter hur bra de är. Här är de 50 bästa filmer jag sett och rekommenderar:

  • Dr.No
  • Agent 007 ser rött
  • Goldinger
  • Åskbollen
  • Man lever bara två gånger
  • I hennes majestäts hemliga tjänst
  • Diamantfeber
  • Leva och låta dö
  • Mannen med den gyllene pistolen
  • Älskade spion
  • Moonraker
  • Ur dödlig synvinkel
  • Octopussy
  • Levande måltavla
  • Iskallt uppdrag
  • Tid för hämnd
  • Tillbaka till framtiden
  • Tillbaka till framtiden ll
  • Tillbaka till framtiden lll
  • Sagan om ringen
  • Sagan om de två tornen
  • Sagan om konungens återkomst
  • Harry Potter och De vises sten
  • Harry Potter och Hemligheternas kammare
  • Harry Potter och Fången från Azkaban
  • Harry Potter och Den flammande bägaren
  • Viva las vegas
  • Ladykillers
  • Ghostbusters
  • Pirates of the Caribbean: Svarta pärlans förbannelse
  • Pirates of the Caribbean: Död mans kista
  • Pirates of the Caribbean: Vid världens ände
  • Vendetta for the saint
  • The fiction makers
  • Ocean's eleven
  • Ocean's thirteen
  • Den vilda jakten på stenen
  • Den vilda jakten på juvelen
  • Rosa pantern
  • Rosa pantern: Skott i mörkret
  • Zorro den maskerade hämnaren
  • Legenden om Zorro
  • Grease
  • Kalle och chokladfabriken
  • Edward Scissorhands
  • Crocodile Dundee
  • Aquamarine
  • En ding, ding, ding, ding värld
  • Forrest Gump
  • Oh brother, where art thou?

Ja, det där var 50 filmer. Jag kommer iallafall inte kolla på film i sommar, kanske någon. Men om det är soligt får man ta och vara ute, så ska jag se på "Allsång på Skansen" från altanen för vi brukar vrida TVen så att vi kan sitta ute och titta. Smart va? Ha det så bra, Glad sommar!

Inga kommentarer: