8 juni 2007

Ännu en varm dag

Hej!

Idag har det varit ohyggligt varmt. Jag som är lite känslig för värme tycker iallafall det. Men ändå var jag ute på rasten, fast jag satt i skuggan av träd. Prova lite basket i typ 3 minuter.

Vi skulle göra ett spel i skolan. Först fick vi välja egna grupper. Men när vissa inte kunde få ihop grupper med varann så försvann den möjligheten helt. Typiskt vissa killar som visst inte kan sammarbeta. Jag och två andra hade en jättebra grupp. Men så tryckte lärarna in två killar som knappt jobbar. Som tur var så städade de upp lite sen. Så jag hann med tio-i-bussen.

Vi fick spaghetti och köttfärssås till lunch. Något som skolan serverar som faktiskt är gott. Vi jobbade vidare med spelet resten av dagen och fick ingen gympa, delvis för att Stefan inte var där... Men jag som ändå ville ut lite, eller... Det var ju så stekhett så det var kanske bara att vi slapp det.

Det där spelet skulle vara ett frågespel så vi fick skriva frågor om olika ämnen. Matte, NO, SO, nöje och sport. Jag fixade ihop 10 filmfrågor också för jag hann med det liksom.

Ikväll blir det ost och skinkpaj, mums. Har du smakat det?

Peran och Jojo skulle och bada i Edsviken men jag följde inte med. Typ iskallt i vattnet. Men jag känner ändå för att bada, kokhett är det ju. Fast som är har vi en vattenspridare. Kanske ska sätta sen på den sen... Vi får se.

Nu spelar dom Mr. Bass man på vinyl, very good. Lite doowoop... Fast mer boppibopp, hihi. Har du ingen radio kan du gå in på www.vinyl107.se och lyssna live som de kallar det, och det är väl rätt. 107,1 på radion annars. Just nu är det Mange & JB, med vinylönskningen. På morronen är det Jonas & Lillemor. Sen Tommy tror jag, brukar vara i skolan då. Sen är det Mange och så Tomas Hansen på kvällen som jag irriterar mig lite på. Ikväll blir det 60talsparty, hehe. Brukar inte vara nåt party, men musik iallafall.




Bilden: Vatten, det är vad man badar i hihi.

Inga kommentarer: