28 juli 2007

Per Gessle på Örjans vall

Hej!


Skulle ha skrivit detta inlägg förut om det inte varit så att jag ville ha lite bilder från konserten som jag behövde ladda över från digitalkameran. Det tog ett tag innan jag gjorde det men nu är de äntligen inladdade i datorn. Så här kommer det lite bilder...



Vi kom till Örjans vall typ halv 8 eller nåt sånt. Så vi väntade i 1 timma innan konserten skulle "börja". För halv 9 så var det 45 minuters musikvideor. Kul? Nej. Gick väl an ett litet tag men sen blev det lite boring. Vi stod breve några knäppgökar som bara stod och skrek ( fastän konserten inte hade börjat ), rökte som galningar och dansade, om man nu kan kalla det dansa. Visade ingen som helst hänsyn till oss andra som faktiskt tycker att de inte behövde stå och "dansa" så de knuffade bort vissa andra. IDIOTER!!!



Men sen gick vi till en annan del av inhägnaden. Vi stod jättebra, såg bra, hörde det höga ljudet och fick ont i händerna av allt klappande. Vi stod i en slags inhägnad nära scenen som gjorde att det inte blev ett sånt himla tryck längst fram.



Vi stod väl typ 4 eller fem meter från scenen.
Och så, efter 1 timmas väntan och 45 minuters musikvideos på skärmarna så tändes strålkastarna och skärmarna delade sig och for iväg upp och åt varsitt håll. Sen gick ridån ner och bandet och Per kom fram. Bara så coolt att se Per, MP och Helena på riktigt. Speciellt Per och MP.



Bandet började spela "Juni, juli, augusti" och alla ( utom vissa, t.ex. min syrra som inte riktigt gillar Per ) klappade händerna. Jag sjöng inte med i de 2 första låtarna men sen så... Fast jag hoppade aldrig. Men det gjorde Per och många andra. Jag bara älskar orgelsolona i "Pratar med müsli ( Hur det än verkar )".



Fast man skulle ju kunna skippa Helenas solo, tillför ingenting. Men det är inte jag som skriver låtarna. Det gör Per. Det blev många Gyllene Tider-låtar. Som "Puls", "På en sten, vid en sjö, i en skog" och "Gå och fiska". I "Gå och fiska" kändes det som om mina öron typ exploderade för det var verkligen högt ljud.



"Fru Nordin" spelade han och jag sjöng med som en galning. Men inte Ella inte, nejnej. Men knappar från konserten köpte hon minsann. Enda texten jag tyvärr inte kunde var "Spegelboll". Har bara hört den typ 2 gånger, jag lyssnade egenom Pers plattor innan konserten.



Mitt i allting började det regna, men det förstörde ingenting. Bara skönt att få lite svalka för det blev lite varmt bland alla fans.
Tog lite tid att stå i kö för att komma ut. Men sen gick vi tillbaka till parkeringen och så körde vi hem igen. Kul kväll. Rekommenderar att ni går och ser honom. Jättebra låtar.




Bilderna är tagna med min kamera från där vi stod under konserten.

Inga kommentarer: