30 augusti 2010

Filmstadens dag

Hejsan hoppsan!

Igår hann jag med tre viktiga saker; 1. steppen. 2. Filmstadens dag. 3. träffa vänner. Jag som oftast inte är så värst snabb av mig med att göra en massa saker blev lite stolt. Mindre stolt när det tog en smärre evighet med pendeln och allt att ta sig till Tilda, men annars så.
Efter att jag steppat klart smet jag kvickt iväg till Filmstaden i Solna/Sundbyberg där det firades jubileum. Mycket folk, fina bilar, våfflor och annat trevligt var på plats. Jag stressade runt och såg det mesta (men icke inne på bion) på ca 20 minuter. Tyvärr dog kamerans batteri när Elvis-kopian gjorde entré.

Det var danslektioner på torget. Jag tittade på lite grann och blev lite avundsjuk på de unga damernas urfina frillor. Själv gick jag omkring med håret blåsande efter spring i tunnelbanan. Jag kollade runt lite på marknaden där det fanns mycket fint. Jag köpte dock ingenting. Borde man kanske ha gjort men så blev det icke.På min gamla praoplats hade de gjort fint för barn som såg på film och skrek 'barbie'. Jag gillade mest Oscarsgubbarna och det där vid ingången. Tjusigt.Ett vykort.En glad man. Det var många glada typer där som log mer eller mindre mycket. Jag kan nog inte ha gett ett för bra intryck när jag klampade runt. Men jag log iallafall. Jag var också glad. Skulle gärna ha spenderat mer tid där.

Men så åkte jag till trevliga Tilda och var med henne, Dessi och Anna. Det var roligare. Skojiga typer de där. Vi kollade bilder från Idre. Just det, jag har inte skrivit om det. Vi var en vecka till Idre och vandrade. Borde kanske skriva lite om det senare. We'll see.

1 kommentar:

dessi sa...

Det var mysig, speciellt tomatsoppan:-P
Filmstanden haha, forstätter du uppåt i ca 1-2 minuter så är du hemma hos mig!!