1 september 2010

Lilla kappa, var är du?

Hej!

Jag är i ett rätt extremt behov av ny jacka efter ca 2 år med samma (som jag totalt tröttnat på som man kan förstå). Jag har en bild i huvudet av den perfekta gröna sen-höst-kappan. En lite mörkare grön kappa med gullig krage och knappar fram och vid ärmarna. Markerad midja och lite längd på kappan som går till ca hälften av låret eller nåt i den stilen. Men i svenska Sverige regerar grått och svart så det är en väldig brist på färger i våra butiker i detta landet. Det finner jag ytterst irriterande.
Varför vill affärerna att vi ska smälta in i den redan grå hösten/vintern med ännu gråare kläder? Mer logiskt vore om vi var ännu mer färgglada under den tiden än under sommaren, för all färg runtomkring försvinner ju så vi måste ju hålla kvar lite grann i våra liv. Men icke! Här är iallafall ett litet kollage om lite hur jag tänker mig drömkappan.

3 kommentarer:

Nettan sa...

Du får söka upp någon som är bra på att sy och designa, någon som skulle kunna utveckla drömkappan från en dröm till verklighet :) Sen skulle du lyckligt kunna ta emot hösten iklädd en varm kappa i härlig färg :)

Kanske en annons i tidningen? Seriös designer sökes Inte för dyr, men duktig :)

Hanna sa...

bra tips! :) men var kan man möjligen hitta en sådan bra skräddare?
Some day...

Amelie sa...

Tips är att söka på tradera.com, där har jag sett många kappor i lite vintage-stil, markerad midja, lite längre i glada färger :) Bara att leta!