26 september 2010

Myspys och resten av helgen

Hej hopp!

I fredags hade jag en liten tjejkväll med några kära vänner. Tema: Höst. Middag, godsaker, film och prat blev det. Mysigt värre! Linda och Jojjo hade gjort sig fina kransar som de dock lämnade kvar, så de stackars kransarna var nog inte så önskade trots allt. Kul iallafall. En trio på några andra fina filurer stannade kvar in på småtimmarna, hehe. Om nu ett räknas. No sé.

Igår blev det en seg dag med lite körning, film och på kvällen bio. Klant-jag glömde mitt biokort så inte blev det några poäng där inte...
Jag såg: "I rymden finns inga känslor". Vilken kanonfilm! Bästa svenska filmen jag sett (även om Jönssonligan fortfarande är i topp), och en av de bättre i allmänhet i komedi/romcom-facket. Välgjord, rolig, mysig, charmig, trevlig, glad och med väldigt bra skådespel. Kanske skriver en recension senare.

Idag har jag varit på steppen, trevligt var det. Fick se en liten uppvisning av läraren Larsa som smattrade på rätt bra där. Roligt!
Senare åt jag upp de sista pralinerna (om de nu kan kallas det) jag gjort tidigare för fredagen (blev en del över). Efter att ha sett lite på "Leva och låta dö" (vilken film! 'neverending love' kan man kalla min relation till den) så åkte jag med mamma till Ikea. Alltid lite lagom kul. Köpte anslagstavlor och en spegel. Jag lyckades att inte slänga ned en 10-kronors-vas i kassen. Vilken bravad!

2 kommentarer:

dessi sa...

Kul, alla säger att den här "i rymden finns inga känslor" är bra, får nog gå och se den iaf:-)

Hanna sa...

ja, jag älskar den! och jag brukar ju inte gilla svenska grejer, så då bådar det väl gott :)