25 november 2007

17 tecknade filmer värda att se

Hej du där!

När man var liten såg man ju mest på tecknat som "Askungen", "Pingu" och lite annat skoj. Även om jag inte brukar dessa filmer nuförtiden så tycker jag ändå att dessa filmer är bra. Här får du nu 17 tips på tecknade filmer ( jag förmodar att du kan handlingen ):


>Peter Pan
>Askungen
>Mästerdetektiven Basil Mus
>Snövit och de sju dvärgarna
>Pongo och de 101 dalmatinerna
>Mulán
>Skönheten och odjuret
>Törnrosa
>Alice i Underlandet
>Djungelboken
>Pocahontas
>Dumbo
>Robin Hood
>Lejonkungen
>Bambi
>Bernard och Bianca
>Spirit-hästen från vildmarken
Det där var 17 filmer det. "Lady och Lufsen" stog inte med på listan -även om den väl är sevärd- för att den enligt mig inte är så särskilt bra och varför "Den lilla sjöjungrun" också saknas på listan är för att jag inte minns ett dugg från de för jag såg den väl när jag var typ 3år. Mina 3 personliga favoriter i listan är; "Mulán", "Skönheten och Odjuret" och "Peter Pan". Visst är detta konstigt, och rätt dåligt, att i ettan blir Peter Pan typ kär i Lena och i tvåan blir han typ kär i Lenas dotter, usch. Bara för att han håller sig som ett barn...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte barnsligt att se tecknat film... jag ser på Anastasia just nu, Bartok (den lilla fladdermusen) är så söt

//Dessi

Anonym sa...

Sedan glömde du Robin Hood, bästa tecknade disney-filmen ever:)