11 mars 2008

Tog en senare buss och kom en halvtimma för tidigt...

Hej!


Ska skriva lite om dagen.

Började nio idag så jag tog en tio minuter senare buss... Kom en halvtimma för tidigt. Men det gjorde inget. Bara bra för då slipper man stressa.


Vi hade svenska. Då skulle vi läsa en trisst novell och diskutera. "Jättekul". Pratade om fördomar... Klottrade lite i loggboken...


Sen hade vi spanska. Vi ska hålla på och lära oss beställa mat på restaurang. Grundgrej:
- Hola, quiero una pizza y un refresco. ( Hej, jag vill ha en pizza och en läsk. )
Men annars är det ju nästan lika bra att beställa på engelska. Man fattar lite mer vad man säger då...


På lunchen var det action. Trampa i en smörklick. Hehe, vilken action. Vi fick chili con carne med ris och som vanligt fick man sitta där och peta bort bönorna.


På eftermiddagen fick vi se "Pretty woman" med Julia Roberts och Richard Gere. Den var ganska bra. Jag har aldrig gillat romantiska komedier. Har alltid tyckt att de är helt okej men aldrig så där: "Wow, vad bra!". "The Holiday" var rätt bra. Men det var ju inte den vi såg. "Pretty woman" var mycket förutsägbar. Men den där toppsviten skulle man ju vilja bo i. 98% lyx. ( Det kunde ha varit ett större badkar. ) Hehe... Det lyxigaste hotellet jag bott på var när jag var och bodde på Hilton i Paris.


Sen sluta vi och man åkte bussen hem. Bla, bla, bla. Sen åt man mellis, lyssnade på en bra skiva ( "The ultimate 60's collection" ), skrev lite NO m.m....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker pretty woman var jätte bra iaf :) och jag skulle självklart spilla chili con carne på min vita nya skjorta så jag fick skämmas resten av dagen! haha. typiskt mej asså (a)

Anonym sa...

Rolig dag ;) Speciellt smörklicken, haha :D. Ska nog hyra Pretty Woman i helgen, blev lite sugen på den nu när du skrev om den ;P. Ha de bra <3