16 mars 2008

Sunny sunday och yesterday

Hej!


Idag, söndag, har det varit soligt och typ 7 plus.

Igår såg jag på Melodifestivalen och som beräknat vann Charlotte Perelli. Hennes låt borde ju kunna kvala vidare. Läste i DN att det var 25 ballader med i Eurovision i år. Vår låt är ju inte en seg ballad så vi borde ju komma hyfsat i år, hoppas det iallafall. Den stora finalen äger rum den 24 maj i Belgrad. Men det verkar ju som att det är lite kritiskt läge i Serbien just nu så jag har hört att ifall det blir fullt krig där nere ska finalen vara i Finland istället...
För dig som liksom totalmissa gårdagens stora evenemang så kom bidragen så här:


  1. Charlotte Perelli ( 224 poäng )
  2. Sanna Nielsen ( 206 poäng )
  3. BWO ( 158 poäng )
  4. Rongedal ( 142 poäng )
  5. Linda Bengtzing ( 64 poäng )
  6. Nordman ( 48 poäng )
  7. Sibel ( 39 poäng )
  8. Amy Diamond ( 36 poäng )
  9. Christer Sjögren ( 23 poäng )
  10. Frida featuring "Headline" ( 6 poäng )


Så där gick det alltså. Själv röstade jag en gång på Rongedal. Men icke vann de. Nej nej.. Men de kom iallafall fyra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men i sånna här tävlingar pelar det ingen roll ifall man kommer 2:a eller sist.
Själv hejade jag på Nielsen, hatar juryn.
Jag tror inte på att vi kommer till finalen med Charlotte Perellis låt, den är en låt vilken som helst, en tråkig låt som flyter in i mängden och som man glömmer på en gång!
Men det är sååå typiskt Sverige att ha schlagerlåtar, såå sverige alltså!
Och Sverige är udde, vi måste börja tänka lite mer som öststaterna annars kommer vi för alltid kvala!
Rätta mig om jag har fel, för jag vill veta!

Anonym sa...

Asså damp, jag tyckte att Sanna skulle vinna! hon ägde ju, jag röstade på henne 3 ggr med sms ju :D fast Charlotte's låt blir faktiskt bättre och bättre i mina öron, tihi (a)