16 april 2008

Best band in the world

Hej!



Lyssnar på Gyllene Tider ( best band in the world ). Jag vill bara skriva hur bra de är. De är liksom bara bäst. Elvis, Per Gessle solo och Creedence Clearwater Revival är också bäst men Gyllene är liksom på sin egen nivå. Eller hur man nu ska säga.


Jag var inte och såg dem på deras turné men nu tycker jag att det skulle ha varit så himla kul. Hoppas de gör någon mer turné. Isåfall är det ett måste att gå och se dem.

Deras 20 bästa låtar ( inte i ordning efter hur bra de är ):


  • ( Hon vill ha ) Puls
  • Ljudet ev ett annat hjärta
  • Det är över nu
  • 72
  • Kustvägen söderut
  • På en sten, vid en sjö, i en skog
  • Fån telefon
  • Tylö sun
  • Gå och fiska!
  • Vänta på mig!
  • Jorden den är rund...
  • Marie i växeln
  • Det hjärta som brinner
  • Tuffa tider ( för en drömmare)
  • Ge mig inte det där
  • Vill ha ett svar
  • Tuff tuff tuff ( som ett lokomotiv )
  • Ordinärt mirakel
  • Speciell
  • Revolver upp

De där låtarna borde du lyssna på någon gång om du inte gör det nu eller har gjort det förut. Gyllene Tider forever!

1 kommentar:

Loffe K sa...

tjena

fick min bild till mit itunesbibliotek afrån din blog, så jag tænkte att det ær væl schysst att skriva och sæga tack.

jag vet inte om jag tycker GT ær værldens bæsta band, dom ær bra, men vad hænde med Kent eller The Ark då då?! eller Magnus Tingsek, han ær också grym!

tack før bilden och lycka till med musik och palt!

mvh
ELof