9 april 2008

Veckans filmtips v. 15

Hejsan!



Jag skrev i förra inlägget att jag skulle låna "Bugsy Malone" av en kompis. Jag såg den igår och skulle egentligen skrivit detta inlägg igår men jag hade så mycket skoljobb... Så igår gick typ 4 timmar åt att plugga.. Kul? Nej.



Nu ska jag iallafall skriva om Bugsy Malone. Den kom 1976 tror jag och två av skådisarna i filmen är Scott Baio och Jodie Foster. Min kompis rekommenderade denna film och det var på hennes blogg jag upptäckte att den fanns. Tack för att du tipsade om filmen Dessi! Kolla hennes recension av filmen här >> http://www.dessi.sprayblog.se/ <<.







I Chicago härjar Dandy Dans kumpaner med sina gräddvapen och fäller nya offer hela tiden. Ingen ( förutom Dandy Dan och några fler ) vet varifrån man får dessa gräddvapen.





Fat Sam oroar sig över att Dandy Dan tar över stan så han vill hitta Dandy Dans gömma för gräddvapnen. Samtidigt letar den vackra Blousy Brown jobb hos Fat Sam på hans hippa bar och dansställe.



Bugsy, som aldrig klantar till det, får hjälpa Fat Sam i jakten på grädvapnen. Men även Bugsy har sina små problem. Han får det lite svårt att vinna Blousys hjärta när Tallulah hänger runt honom hela tiden.




Denna film var mycket bra och väldigt rolig. Det är en musikal med många bra låtar. Det som gör filmen ännu mer speciell är att alla roller spelas av barn. http://www.youtube.com/watch?v=g_bBpyixkU4&feature=related
( Klipp ur filmen )



1 kommentar:

Anonym sa...

Var det inte det jag sa!!!


(... Att filmen är bra alltså)