7 april 2008

Film, film, film

Hejsan svejsan!


Ska skriva om idag. Och lite från i helgen och igår, tror jag.

I lördags sov Ella över hos en av hennes kompisar. Jag och pappa såg på mycket på kvällen. Först en väldigt spännande film med Johnny Depp och Christopher Walken som heter "I sista sekunden" och på engelska "Nick of time". När den var slut satte jag snabbt på Tv4 och vi hann se de tre sista sekunderna från Brolle och hans körs framträdande.


Efter "Körslaget" zappa jag runt lite och hittade "Så ska det låta" på repris på Svt24. Det såg jag på tills det sluta och sen yttepytte lite på "När lamman tystnar" som verkade mycket läskig.




Igår såg jag på typ 4 filmer, vet faktiskt inte riktigt hur jag orkade.. "Pirates of the Caribbean 3" ( typ 40 minuter ), nästan hela "Tillbaka till framtiden", hela "Ice Age" och sedan "Morden i Midsomer" där Samantha Bond gästspelade. För dig som inte vet vem hon är så är hon en relatift okänd skådis som dem som sett Pierce Brosnans Bond-filmer vet att hon är Moneypenny i de fyra filmer som Pierce var med i. Okej, alla som sett filmerna kanske inte vet det men de skulle väl iallafall känna igen henne...



Idag har jag inte sett en enda film ( borde man det? ) även om jag gärna skulle ha gjort det när jag kom hem. Jag är typ ett filmfreak. Love movies. Skulle troligen låna "Bugsy Malone" av min kompis Dessi eftersom att den lät kul i hennes filmtips på hennes blogg. Den kanske jag ser någon dag. Imorgon? På torsdag? Snart får man väl hoppas då... "Bugsy Malone" hette den... Ska kolla en trailer på youtube typ och se hur den verkar...


Sen skulle några kompisar och jag kanske gå på bio efter skolan på onsdag. Film, film, film. Jag borde inte se på så mycket film... Eller?


Idag fick vi inget gott till lunch i skolan. Vi gissade att vi fick fisk med det var svårt att avgöra vad det var...



Ella har tränat gitarr ett bra tag nu på kvällen men efter ett tag lade hon äntligen av.

Inga kommentarer: