18 april 2008

En lite knäpp dag

Hejsan svejsan jordbo, eller om du är en utomjording på besök!






Idag har det typ varit lite skumt. Vi hade bild. Jag gillar bild. Vi målar betydelsefulla bilder. Typ. Man ska måla två bilder men vattenfärg ( eller temprablock som vår lärare säger att det heter... ) eller akvarell. En bild ska visa överflöd och rikedom medan den andra bilden ska visa fattigdom och sånt.

Sen hade vi musik och jag fattade typ ingenting. G-klav hit och C-klav dit. Fattar nada. Inget jag kommer minnas resten av mitt liv precis. Just nu kanske jag har lite koll men om en månad, då är allt borta.


Vi hade NO och jag lämnade in mitt el-arbete jag lagt ned så mycket tid på. Sen hade vi idrott. Tre av mina kära kompisar höll i lektionen. Vi gjorde några roliga lekar. Vår idrott är sämst. Vi har 50 minuter idrott i veckan. Det suger. 20 minuter försvinner typ för att irriterande elever stör och vi ska gå igenom vad vi ska göra gång på gång. Det suger. Vi har ingen egen gympasal i vår skola. Det suger. Vår skolchef lovade en gympasal för ett år sen. Nu ska den tydligen komma nästa år men vem tror på det ni när han ljugit tillräckligt redan... Det suger.


Efter skolan gick jag, Dessi och Tulda och köpte glass. Den nya Calippo är jättegod. Med smak av anannas och citron. Mums. Vi satte oss vid korsningen och åt glass. Sen vandrade vi tankspritt omkring och fotade, flamsade lite och undrade var vi var. Sen kom vi ner till sjön, eller alternativt viken. Äh, jag kallar det för en sjö.


Vi gick ner till vattnet och badade. Nee, skoja bara. Tulda klädde typ ut sig till ren med vass i håret. Det såg kul ut. Sen kom vi till en massa båtar. Tuldas pappa kom och skulle typ måla om båten eller nåt. Vi gick efter och kollade på båten. Den var jättefin, en snygg båt. En sån skulle man ha men jag vet inte om jag skulle klara av att sova på en båt för jag blir typ sjösjuk. Har typ ärvt det av pappa. Tack pappa...




Den här bilden blev jag mycket nöjd med. Den blev cool!


Inga kommentarer: