13 februari 2010

Singing in the Rain

Hejsan svejsan!


Idag har jag och mamma varit på Oscarsteatern och sett "Singing in the Rain" som har haft nypremiär. Jag såg den inte förra gången den gick, och jag kan inte säga att jag då var så intresserad. Hade sett filmen tror jag men var inte så förtjust i den. Kom sedan på när showen slutat gå att jag ville se den, vilket inte var så bra för mig. När jag sedan såg att det vankades nypremiär tjatade jag på om att få gå och se den. Bortskämd som man är.
Vi hade jättebra platser i parkett på rad 12. Sikten skymdes inte mycket av något stort huvud framför. Det var bra. Då kunde jag se den helt underbara showen som placerar sig som nummer två på listan för de bästa musikalshowerna jag någonsin sett. "Den stora premiären" med Eva Rydberg ligger etta.
.
Rennie Mirro var helt fantastisk som Don Lockwood,som i den klassiska filmen är spelad av den fantastiske Gene Kelly. Rennie Mirro är knappast lika bra som Gene Kelly, men inte är han dålig. Dansscenerna är magnifika, steppdansen inte minst. Första gången jag ser live-stepp, och det var en mycket bra första gång också. Rennie Mirro och Karl Dyall (spelar Cosmo, som i filmen spelades av Donald O'Connor) är båda världens energiknippen och hoppar omkring med energi som jag inte har en aning om var man kan få ifrån.
Oscarsteatern är en väldans tjusig teater, precis som en teater ska se ut. Det luktar dock en del klor när regnet öser ned på scenen. Men inte skadar lite klorlukt när man får se sån underbar dans i regnet.
För den som inte sett denna ypperligt braiga show rekommenderar jag starkt att du gör det. Den är rolig, medryckande, svängig, glad, underhållande så in i bomben och danserna, kläderna och skorna är alla väldigt fina. Allt är fint gjort och då scenen är rätt djup blir hela showen så väldigt mycket bättre. Chinateaterns scen är rätt "grund", och då blir det lite mer livlöst än om scenen är så djup som denna. Klicka här för att komma till hemsidan för showen.
Fem av fem i betyg!

1 kommentar:

Bannanas sa...

Vad trevligt då xD KKanske inte min typ av film/musikal, men den verkar mysig xD