9 februari 2010

Hjälp om du behöver rensa tårkanalerna

Hej hej!



Ibland vill man ju bara rensa tårkanalerna som kanske inte fått en riktig sköljning på sistone. Att gråta ska man alltså göra för den som inte förstod mitt tråkiga lilla skämt. Här är en lista på 10 filmer som iallafall brukar få mig att gråta. Det är olika för alla. Vissa gråter hela tiden, till och med till komedier.
För att skriva denna lista, en av alla listor jag skriver hela tiden, så körde jag som vanligt uteslutningsmetoden. Skrev upp alla filmer jag kunde minnas att jag gråtit till och sedan fick det bli någon slags ordning i det hela.


1. TITANIC.
Hittills helt ohotad etta. Klicka här för recensionen.
2. MOULIN ROUGE!
3. THE STORY OF VERNON AND IRENE CASTLE
Klicka här för recensionen.
4. THE PHANTOM OF THE OPERA
Klicka här för recensionen.
5. MEET ME IN ST:LOUIS
När Judy Garland sjunger "Have yourself a merry little christmas" och den fantastiska Margarete O'Brian rusar ut i vintern kan man inte hindra några tårar.
6. IT'S A WONDERFUL LIFE
7. LORD OF THE RINGS: THE RETURN OF THE KING
8. PEARL HARBOR
Ibland alldeles för smörig, men det funkar ibland.
9. UP
De första tjugo minuterna (?) är en riktig snyftarstund. Klicka här för recensionen.
10. AVATAR
Grät inte andra gången jag såg den, men första så blev man lite tårögd. Klicka här för recensionen.
.
Jag kan ibland fundera på lite udda saker. Undrar om hela Titanic-skeppet skulle kunna täckas av vatten i en pool fylld med endast alla tårar som fällts för den filmen... Höhö. Undrar hur många liter tårar sammanlagt som fällts för den filmen. Faktiskt. Skulle vara kul att veta.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Du har ju glömt Pearl Harbor!!!
Jag har aldrig gråtit så mycket till någon annan film, och det är inklusive Titanic!

Hanna sa...

Anna du är ju helt blind :P den är på 8:e plats. nya glasögon kanske?? :P