18 september 2007

Bygga en båt som vi inte vet om den sjunker eller flyter

Hej hej hej hej hej hej hej hej hej!

Idag ska jag berätta om vad vi gjort i skolan. Vi har fått en krånglig uppgift i skolan. Vi ska liksom bygga en båt. Av plastflaskor, burkar, snöre, rep, lera, korkar, typ, ståltråd och lite till. Vi ( i min grupp ) gjorde klart båten idag, nu har vi bara skrivarbete kvar. Jisses vad jobbigt. Jag är som bra på att skriva så om jag får äran att skriva så får jag väl typ väldigt ont i handen. Brukar få det ibland. Nästa tisdag ska vi sjösätta dem i vattnet i en vik. Ska bli kul att se om båten flyter eller sjunker. Hoppas att den flyter, va har satt korkar på sidorna så den borde flyta något. Vi har gjort en köl av lera som troligtvis kommer börja lukras upp när den hamnar under vattnet men vi får se hur det går. Ska ta med kameran och dokumentera lite med foton. Kul det ska bli. Vi fixade lite besättningsmän av korkar så det ser jättegulligt ut. Men egentligen är åten lite ful. Det var en grupp som gjorde en jättekul båt, fin blev den också. Iallafall så fin man kan få den av gamla flaskor m.m.

Inga kommentarer: