21 december 2007

Tigermuffins

Hej!

Idag har man ju jullov! Det är välfigt skönt. Så idag efter lunch baka jag en sats muffins. Jag orkade inte göra exakt som receptet sa så jag gjorde en tigerkakassmet och satte smeten i muffinsformar istället för en paj/kakform.


Vår ugn är lite paj, den måste typ öppnas med kniv. Man får lirka upp den i låset, men vi är så vana vi som äger den så det är inget problem det.

Muffinsen blev lite kul. Ljusa muffins med chokladsmetsfläckar lite här och där. Några muffins såg ut som olika djur. Chokladsmeten formade sig liksom som djur.



Vår vita ugn, det blev 15 muffins. 2 av dem gav jag till Ella och hennes kompis som käkade upp de där två muffinsen så de blev 13 kvar. Sen gav jag en till pappa, gissa hur många det blev kvar... Lite matematik haha. Det blev då 12 kvar.


Vad är det här för djur? Påminner lite om en mus eller nåt åt det hållet.

Det här är iallafall en elefant med huggtänder.

Inga kommentarer: