6 februari 2008

6:e februari

Hejsan svejsan!


Idag är det den sjätte ( 6:e ) februari och torsdag. Jag ska berätta lite om denna dag, kortfattat...

Vi fick fisk i skolan, rätt gott. Men potatisen som var skalad hade som ett lim/slemskal som var väldigt läskigt. Åt bara pyttelite potatis, den var klibbit och skitmjuk inuti, som fylld med vatten. Jag hatar verkligen potatisen i skolan när den är så där. Usch... ( Som tur var hade jag med mig ett rött äpple haha ).

Sen hade vi lite ämnen såklart. No, matematik, svenska, So och Engelska har jag för mig. Matte är supertrisst... Men man räknar på ändå. I svenskan ska vi skriva ett manus, en skröna och reflektera, reflektera... och sa jag reflektera? Vi bara reflekterar hela tiden. Läser vi en text i So:n , reflektera. Skriver vi om gräs i No:n , reflektera. Reflektera kan väl vara rätt bra, men det är lite trisst.


Jag och Linds jobbade med Mexiko efter skolan. Vi har en uppgift i spanskan vilket går ut på att skriva om Mexiko eller nån stad vad den nu hette.. och det ska man göra hemma. I So:n ska vi ha ett hemmaprov, trisst. Jag gillar inte såna där hemuppgifter. Det är så tråkigt att jobba med skolarbete hemma..


Ikväll ska vi se på "Morden i Midsomer" eftersom att pappa köpt tre nya filmer i den braiga serien. Imorron ska vi typ äta på Scandic, pappa tvingar en hehe. De har nån ny meny som vi typ måste testa eller nåt i den stilen. Ingår i pappas jobb typ, tror jag. Eller inte. Men det kan väl va kul att gå och äta på hotell. Det var nån grillmeny sa han.



En av de blommor som ploppat upp på vår tomt.

Inga kommentarer: