5 februari 2008

Romme en helg

Hejsan!


I helgen var jag som tidigare sagt iväg till Borlänge och Romme Alpin. Jag, mamma, pappa och Ella var det som åkte. Vi bodde på Scandic som var rätt bra. Men rummet var rätt litet när man fällde ner extrasängen. Man fick krypa över sängen för att komma till fotöljen i hörnet. Det var okej.


Frukosten på Scandic gillar jag. Pappa jobbar på Scandic på vi bor på de hotellen ibland. Jag gillar "Rubinen" i Göteborg. Där åt jag våfflor till frukost. Men i Borlänge åt jag typ frallor, fil och annat. De har en stor frukostbuffé och det är ju bra. Mums!


På lördagen och söndagen åkte vi skidor i Rommes backar. Jag som inte precis är värsta proffset åker bara gröna och blå backar och kanske nån liten snutt å en röd men de röda räknar jag som svåra. Jag kan ju inte precis kallas skidproffs. Men jag kan skylla på att jag första gången åkte skidor i backarna när jag var tio år, och vi åker inte precis ofta heller.
Mina skidor, iallafall en bit av dem.
Andra skidåkare. Tog bilden från sittliften.
Vår framruta på bilden var täckt av snö på lördagen innan pappa skrapa bort snöhögen på rutan.
"Hemvägen" var en platt backe. Man fick dra sig fram. Jag tog fram kameran och fotade medan jag i typ 0,000001 km i timmen åkte fram på snön.
Det var rätt dåligt väder den helgen. På söndagen börja det snöa skitmycket. Vi åkte hem lite tidigare då. Vädret är icke att lita på.

Inga kommentarer: