26 november 2008

Fest-krascharen

Hejsan!



Pappa har just köpt Per Gessles nyaste skiva "Party Crasher". För mycket synth och så enligt mig. "En händig man" var bättre. Då var det mer traditional, liksom.


Snön börjar smälta och är väl borta imorgon ,snyft. Men jag tog kramsnö-tillfället i akt och gjorde två snölyktor. Tror nog inte att de lyser fortfarande... Nej, det gör de inte.. Synd.


När han ändå köpte skivan så köpte han även "Mamma Mia!". Gillar den filmen mycket. Nice stuff.


Jaha, och även nån "National Treasure"-bok i extremt fint läderfodral. Men kändes ändå lite onödig med tanke på några få extraskivor...

Man blir alltid lite hängigare när det är så mörkt hela tiden, som nu. Det är aldrig helt ljust varken när jag går till skolan eller åker hem igen. Bara mörker. Som i "Sagan om Ringen" när Saurons krafter sveper över Midgård och allt blir mörkt. Men nu tror jag faktiskt inte att det är nån mega-ond trollkarlsvarelse som försöker ta över vår värld med en magisk ring. Skulle förvåna mig.

Nu blev jag sugen på godis. Men nej, nej. Jag ska inte äta nåt godis. Bara på helgen. Jag är en sån som faktiskt inte äter godis på vardagar utom fredag men det är bara hälften vardag. Efter skolan så är det helg, kan man säga.

Inga kommentarer: