4 november 2008


Hej hej!



Idag har jag varit i skolan. Vilken överraskning, hehe. Fick spaghetti med köttfärssås till lunch. Hade spanska. Ska försöka skriva lite.. på det språket. Inte mitt favoritämne men försöker lära mig en del iallafall...


Ahora yo es un poco sueño. En el domingo es "El padres día". Vivo en Suecia. Es en el norte de Europa. Hace frío ahora. Es no divertido...

Es miercoles a la mañana. Es el año 2008 a hoy, y a la mañana, y las días en la semana. Tengo que estudio español... Es no bien. No español-hablan ello o ella se comprendo..


Så där bra är jag liksom... Men jag kan ju liksom inte bara skriva en massa smörja på spanska, måste ju skriva nåt. Även om det inte blev så bra.. Un ejemplo: ?Hace está aqui? No se. Esta una casa en Suecia..

Jaja... Här är lite bilder som jag laddade in idag, efter hundra år..:

Visst är den härlig? Klättrade upp i ett litet träd och tog kort.


En fluga på väggen.

Purple flower in my garden.

Fint blad måste jag säga.

Bakade dem här nyligen. Lät chokladen stelna i fönstret. Som i en gammal film, men då kom det några killar och snodde kakorna. Även om det oftast var en paj som frun ställde ut... Chokladcigarrer heter kakorna. Hasselnötter och choklad om det är nån allergiker som undrar... Mums mums.

Ha det bra.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilka fina bilder! speciellt den lila blomman i din trädgård! Vad har du för kamera? ska önska mig en ny i julklapp, men vet inte vad för sort... Ha det bra, rebecca