25 november 2008

Om muffinshemsida och nu måste jag dra

Hej hej!


Idag är det ju tisdag, en inte fettisdagen... Varför skrev jag det där egentligen? Alla vet ju att det inte är fettisdagen idag. Jaja...

Vi skriver deckare i skolan och det är väldigt kul tycker jag. Min ska vara en pusseldeckare. Alltså en sån som utspelar sig i rika delar av England, några få karaktärer, knepiga ledtrådar och en lite speciell person som löser brotten. Det går rätt bra förutom att jag fastnade i delen där min huvudperson hälsar på folk. Blev lite trisst men jag kortade ned det lite. Vi läser även deckare. Jag läser "Dolken från Tunis" av Agatha Christie. Den är väl lite seg men hittills rätt bra.

När min lillasyster skulle kolla recept på muffins på datorn så hittade vi en sida om muffins. Skoj. Den har tydligen funnits sedan 10 år tillbaka men först nu hittade jag den. Att jag inte hittat den förut... Finns hur många recept som helst på muffins. Lingon och choklad-muffins, cornflakes-muffins, Toblerone-muffins, med mera.
http://www.dagensmuffin.se/
Här är ett recept som jag ska prova, verkar gott.
Godismuffins:
6 portioner Normalstora formar, 12 st/plåt 175 grader mitt i ugnen i 15-20 min

2 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
150 g rumstempererat smör
1 dl socker
2 ägg
1 msk vaniljsocker
Varierat godis & Non Stop

Blanda mjöl, bakpulver och vaniljsocker. Ställ åt sidan. Ta det rumsvarma smöret och vispa ihop med sockret så att det blir fluffigt. Knäck i äggen i smörblandningen. Rör ihop med de torra ingredienserna. Häll upp i sex formar tryck sedan ner godis gärna olika sorter t ex en med chocklad, en med hallonbåtar, toppa alla muffins med nonstopp eller någon strössel. Grädda i 175 grader i 15-20 min.

Det var bara ett. Gå in på sidan så hittar du säkert nåt gott. Jag blev lite paff, man blev så sugen på att baka muffins när man såg alla bilderna.

Nog om det. Men nu ska jag till the mall, shit, jobbigt. Så nu måste jag sluta skriva, för idag. Ha det bra.

Inga kommentarer: