10 juli 2009

Tennisveckor, deckarsommar och snart HP6

Hej hej!

Idag är det fredag. Då är det inte bara roligare läsning i DN:s kulturdel med lite film och så, men också en dag färre kvar till onsdag, när jag ska se nya Harry Potter som man längtat efter så. Efter att den flyttats från den 21 november till 15 juli... Men jaja, nu ska jag se den. Har fått bra betyg hittills av vad jag läst. Lovar gott, men man vet aldrig. Förra filmen var ju lite av en besvikelse och nu är det samme regissör, David Yates, som regisserar så det kanske blir en besvikelse det här med. Men jag hoppas inte det. Hursomhelst längtar jag till onsdag.


Har hittills varit en deckarsommar för lilla mig. Tisdagar: Morden i Midsomer+Hitchcock på kvällen senare. Onsdag: Miss Marple. Varje dag: Läsning, Dan Brown / Agatha Christie. Har hittills fyra Agatha Christie böcker den här sommaren. Innan svepte man ju de fantastiska, två första böckerna av Dan Brown. Så man är lite deckarfantast just nu. Har inte sett mycket av Harper's Island som går mitt i natten på fyran. Min lilla sjusovare till syster sitter och glor på det varje natt. Lite för läskigt för mig.


Tennisveckorna är i gång här nere i Båstad. Har sett en match, när Johanna Larsson förlorade mot någon från Rumänien. Så kan det gå. Har biljetter till herrveckan, nästa vecka. Synd att Roger Federer inte ville pallra sig hit, skulle vara coolt om han gjort det. Har knappt varit in till själva Båstad sedan damtennisen började. Dels för att det är så irriterande mycket folk och dels för att vädret inte precis varit i topp.

Inga kommentarer: