27 juli 2009

Fortfarande sommarlov

Hej hopp!


Idag är det måndag, men det spelar inte så stor roll, för nu är det sommarlov! Fortfarande några veckor kvar att sova ut på. Jag är inte en sån som sover till tolv, men inte heller en sån som går upp klockan sju på lovet. Nej nej, nio är rätt bra. Hinner man sova ut.


Igår slöade jag framför tv:n på kvällen efter en promenad och såg på när Russell Crowe boxades i "Cinderella man" av Ron Howard från 2005. Rätt bra, men alldeles för lång. Så mycket boxning och prat om depression. Kunde ha kortat ned på det mesta. Men den var iallafall bra.


Idag bakade jag smarriga syltkakor med sylten som gjordes av vildhallonen. Mycket sylt kvar, mums! Goda blev de små rackarna, men jag åt inte alltför många, hehe. Bara liite för mycket deg kanske. Men så blir det alltid för mig, därför bakar jag inte så väldigt ofta. Själva bakandet är kul, men inte när man ska äta allt. Så onyttigt. Syltkakorna jag gör är typ de enklaste i världen. Man behöver bara margarin, vetemjöl, socker och sylt. So easy!

Inga kommentarer: