25 juli 2009

Härlig sommardag!

Hejsan svejsan!


Idag har det varit en kul dag. Efter lite stress och klädtorkning for jag iväg med Anna till Stockholm stad och mötte Dessi. Vi gick omkring lite och pratade, åt glass och pratade lite till. Kom efter ett litet tag till NK där vi åt upp resten av glassen och där jag sen tjatade lite om att jag sett Roger Moore där och fått en bok signerad. (Klicka här för att läsa om det, hihi)

Vi tog oss efter lite pauser för våra lata fötter till strandvägen där vi såg en hund som jag och Dessi tyckte var ful, men Anna gillade den tror jag. Förresten: för dem som inte vet är IV det romerska för 4, inte 6. Själv lärde jag mig det i sommras, har inte riktigt brytt mig så överdrivet mycket om det innan.

Vi gick till Djurgården och helt spontant gick vi in på Skansen och vandrade omkring. Roligt!

Såg lite djur. Har typ aldrig förr sett vargarna, även om det var länge sen som jag faktiskt var på Skansen. Vargarna brukar alltid gömma sig. Men nu låg två och gottade sig i solljus på en varm klippa. Fick ingen vettig bild med mobilen, eftersom att jag inte orkat dra med systemkameran, inte visste jag innan att vi skulle till Skansen. Hehe.

Efter lite mer promenerande och ha sett lite annat så tog vi oss tillsist hemåt. Tack för en jättemysig och rolig dag! Hihi.

Köpte förresten en fin liten tavla vid vattnet för 60 kr, ett litet kap tycker jag. Ska hänga upp den hemma senare.

Inga kommentarer: