6 augusti 2009

Hemma igen, igen

Hej hej!


Har varit uppe i Överkalix i åtta dagar. Nu kommer här lite bilder och smått och gott från de åtta dagarna. Åkte flyg dit, skäms lite över alla utsläppen där. Men att åka tåg kostar lika mycket och tar hemskt många timmar mer. Så det blev som det blev.
Kom dit i tisdags. Blev mött av moster och mosters man. Så vi slapp åka buss i timmar. När vi kom fram till mormor så blev det gottgott med hemmagjorda köttbullar och potatis och allt i den vägen! Mums!
Det blev mycket saftdrickande. Men så är ju mormors hemmagjorda svartvinbärssaft godast i hela universum! Kan dricka hur mycket som helst!
Sen blev det arbete i trädgården. Jag satt i gruset och drog upp ogräs. Roligt jobb...
Jag badade en himlansa massa gånger, fler än de andra iallafall. Fyra gånger tror jag, men det är egentligen inget att skryta med. Vattnet i fina Kalixälven är så väldigt uppfriskande och så, så man blir helpigg när man doppat sig. Men inget för extrema badkrukor, vattnet är svinkallt!
Vi åt lunch på Brännwalls i Bränna. God ost-och-skink-paj hade dem. Sen köpte vi med oss fika. Varför tog jag ett av deras wienerbröd? De har typ punch i den eller nåt, enligt mostern min.
Det blev en tur till Kalix, under-Överkalix, hihi. Mormor köpte en ny, otroligt skön fotölj och sen blev det pizza. Orkade typ bara 1/4 av pizzan. Hmm... Det var jättevarmt alla dagarna och man fick många mygg. Men det var mysigt att vara där uppe.

2 kommentarer:

dessi sa...

Åh, vad mysiga sommarbilder:)

Hanna sa...

Tack :D