22 augusti 2009

Slumdog Millionaire på bio

Hej hopp!



Igår var jag och mamma till stan och såg den flerfaldigt Oscarbelönade filmen av Danny Boyle som ingen kan ha missat. "Slumdog Millionaire" hette den och även om den är ute på dvd nu i butikerna så såg jag den på bio. Egentligen borde jag ha sett den för en evighet sen, men kände inte för det då. Men nu så tyckte jag att det kunde vara kul, så jag kollade lite i tidningen för att se vad som gick.

En biograf visade fortfarande årets bästa film enligt Oscarsakademin. Så dit bar det av. Det var finfint där, som en biograf ska se ut, förutom att det var knäpptyst i foajén så jag försökte att inte låta, lite irriterande. Hängde två finfina tavlor på Vera Miles i "Psycho" på väggen som jag satt och såg på ett tag medan mamma var iväg och fixade lite. Sen såg vi filmen.


Förväntade mig typ inte så mycket, men där blev man överraskad. Den var verkligen riktigt bra. Färgstark, fängslande, rolig, spännande och tragisk. Typ enda minuset var att det ryckiga fotot ibland gjorde mig smått yr. Inte så mysigt och sitta i salongen och tycka att det känns som en vild bilfärd. Men den var verkligen bra, så har du ännu inte sett den, se den! Detta är ett måste!

2 kommentarer:

dessi sa...

Har sett den too, *****five stars!

Hanna sa...

Ja, eller 4 och en halv. Sktibra film! :D