26 augusti 2009

Gårdagen och den nuvarande dagen

Hej hopp i stugan!



Nu är klockan snart åtta, och jag måste tyvärr skippa Miss Marple som jag tycker är så bra. Snyft. Men nu är det så att jag har behov av att göra läxor som måste göras. Så är det med det. Överlever läxorna med de underbara Beatles. Nu: "Taxman". Bra gitarrspel.
Igår såg jag "På spaning med Bridget Jones" som jag lånat av snälla Elin. Tänk att jag inte sett hela innan. Fy skäms. Men bättre sent än aldrig som man säger. Reneé Zellweger kändes lite överdriven. Colin Firth var precis som i ettan den perfekte engelske gentlemannen medan Hugh Grant spelade den sliskige men farligt charmige Daniel. Så är det. Igår var jag och Jojjo på en rolig kvällspromenad. Skönt med frisk luft. Idag efter skolan var jag, hon och Jenny till bion och betalade en smärre förmögenhet för att få se den alltid så talangfulle Johnny Depp som bankrånaren John Dilliger i Public Enemies. Regissör: Michael Mann. Lite besviken. Förväntade mig bättre. För mycket skjutande, dogma-film och jag tyckte bara inte om fotot. Jahapp. Nu är det dags för läxor.

2 kommentarer:

Dessi sa...

Ja, du kunde ju ha spelat in det:)
Eller gjort läxorna istället för att skriva detta inlägg!!
Visst är jag taskig:-P

Hanna sa...

Ja, jag blir så sårad. 1. Jag kan inte spela in pga min klant tv... 2. Inlägget är viktigt :P 3. Jag klarar mig nog om jag missar ett avsnitt av Miss Marple som jag spenderat typ hela sommaren med att glo på, hehe