30 augusti 2009

465:e inlägget

Hejsan svejsan!


Ja du, för ovanlighetens skull, eller inte, så ska jag beskriva min dag. Kanske inte så ovanligt förresten, hehe. Vaknade faktiskt ovanligt tidigt. Söndag, somnade typ tolv igår, vaknar sju på morgonen. Hur lyckas man, det kan man fråga sig... Kanske för att jag sov till tio eller nåt igår. Laddade batterier. Vem vet.
Läste i en och en halv timme i "Gåtornas palats" av min nye favoritförfattare Dan Brown vars nya bok, "Den förlorade symbolen" kommer i bokhandlarna på svenska den 21 oktober. Längtar så mycket. Hursomhelst läste jag och sen gick jag upp. Åt supergod frukost. Äter alltid typ 1 ton frukost. Jisses. Fil med hemmagjord hallonsylt av hallonen jag och mamma plockade i somras. Mums. Man känner verkligen vildhallon-smaken. Åt två rostmackor, eller tre. Kan ha varit tre, eller två. Jaja, hursomhelst så läste jag lite i tidningen för att vara uppdaterad om tv-tablån haha. Och lite annat också. Bra att läsa tidningen, bra för samhällskunskapen.
Var pigg som en mört i morse och for omkring. Vid elva, efter att jag blivit uppdaterad med tv-tablån haha, såg jag "The belle of New York" med Fred Astaire och Vera-Ellen på TCM som verkligen är bra att ha. Visar då och då filmen man längtat efter. Löjligt skum film där de var så kära att de dansade på osynliga moln. Hihi. Sen "hjälpte" jag mamma med trädgårdsarbete. Klippte lite ris och kvistar. Lagade lunch, ('Årets kock' nästa!)
Just nu är jag lite smått galen i Beatles. Gillar alltid dem, men ibland lyssnar man mer eller mindre på dem. Ett tag är det bara Per Gessle som gäller, ett tag bara Creedence, ett tag bara Elvis, hela den här sommaren bar Bruce Springsteen, nu: Beatles. Snart kanske jag vill lyssna på nåt annat, kanske bara Beach Boys, vem vet? Så gulliga de var förut, beatlarna. Vandra omkring i sina kostymer, pratar brittisk engelska och jagas av fans. Måste se "Hard days night" snart, har den på dvd i filmhyllan.
Jisses vad jag har skrivit, förlåt. Men hoppas att du orkade läsa. Det är alltid kul när du läser. Man blir glad av det. En guldkant på vardagen liksom. Tack.

Inga kommentarer: