23 augusti 2009

Mysig matlukt

Hejsan!


Idag, för ovanlighetens skull, har jag pallrat mig iväg och införskaffat dessa saker;
Gympabyxor, ny klocka, pärm och en film.
Klockan var enkel och blir nog bra. Min förra gick sönder efter typ tre år eller nåt, så det behövdes en ny. Jag är i stort behov av klockor...
Köpte en film. Robert Zemeckis ("Tillbaka till framtiden" 1,2 och 3, "Forrest Gump", osv) "Cast Away" med den alltid lika braiga Tom Hanks i huvudrollen. Har tänkt se den filmen ett tag, så såg jag den och tänkte "Äh, jag köper den". Så då gjorde jag det.
Det luktar så gott från köket. Jag och mamma lagade en smarrig lasagne. Så himla gott! Så blev det den där mysiga, goda matlukten i köket. Varmt och skönt. Så mysigt. Så tände jag lite ljus och så kändes det nästan som juletider. Ska inte snacka om julen nu, långt kvar till dess. Men det var mysigt, och lasagnen var utsökt.

Lyssnar på de alltid lika fantastiska Bealtes. "Money", bra låt. Nu "I'm a loser" i live-version med en massa skrikande fans som brusar i bakgrunden. Beatles är tidlösa, kommer alltid att vara bra.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Hehe.. I'm a loser, nice namn xP
Mysigt me lasagne, alltid lika gott xD Sjålv har ja precis varit ute me pappa i järvafältet och tagit en massa mysiga foton xD

Hanna sa...

Roligt :)