11 oktober 2010

En dröm i en dröm

Hej!


Har väl blivit påverkad av "Inception" för i natt drömde jag en jobbig dröm. Brukar inte komma ihåg vad jag drömmer, men nu gjorde jag det.


Först vaknar jag och allt fortsätter som en någorlunda vanlig dag. Sedan vaknar jag och hoppar från en sned bro ned i Hudson River (ska resa dit) med kläderna på (skulle ha klädsim i skolan). Sedan vaknar jag och allt verkar vara en vanlig dag. Sedan vaknar jag och ger mig en örfil (vilken reaktion...) som känns så då tänkte jag: nu är jag vaken. Om jag inte var vaken är det isåfall i drömmen som jag skriver detta, men det får vi väl hoppas att det inte är.


Så där, nu lät jag ju helt vrickad. Psyket nästa.. Eller inte, för att drömma att man vaknar är inte så konstigt, och sedan får man väl tänka fritt om vad som är dröm och verklighet. För hur vet man att man inte drömmer just nu; du kanske vaknar när du dör i detta livet. Men det tycker jag inte att vi ska gå in på mer, för nu spårar det ur lite här. Även om det skulle vara så så gör inte det någon skillnad, vad kan man göra åt saken?


Nog med galenskaper. Jag åt en supergod satsumas idag (så god!) och såg klart säsong ett av "Twin Peaks" med en utmärkt Kyle MacLachlan i en av huvudrollerna.

Inga kommentarer: