6 oktober 2007

Åkte 18.30, "Idol", kom hem 23.30

Hej!

Igår var vi på "Idol". Det var jättekul. Pappa hade fixat VIP-biljetter eftersom att han jobbar för en av sponsorerna. Vi fick rätt bra platser. Men vi hade en strålkastare rätt i ansiktet. Som tur var så stängdes den av i själva låtarna. Det var väldigt dåligt med parkeringar, det var dumt. Men till slut parkade vi. Man fick gå en liten kort bit och sen köa lite. Ella drog med sig two friends och de sölade så när vi skulle gå in. Men sen gick vi in i Magasin 7. Där var det mycket folk. "Idolerna", inte mina idoler precis men de kallas typ för "idolerna" eller nåt sånt. Pappa fotade lite, sen väntade vi på att få komma in. Vi såg annars Cissi från förra året, Knut som åkte ut och så programledaren Peter Jihde. Trodde att han skulle va trisst men han va rätt kul. Som sagt fick vi platser där strålkastaren bestämt sig för att blända folk. Vi fick reserverade platser, haha. Om nån undrar så satt vi en bit upp, ungefär i mitten. Jag hade en knallröd tröja på mig men det spelade visst ingen roll för man såg knappt färgen ändå när det blev lite mörkt.
En snubbe med en pärm babblade om vad vi skulle göra, innan sändning. T.ex. så skulle vi applådera vid vissa tidpunkter, bua o.s.v. En hallåa i fula kläder och väldigt höga klackar ( hon skulle nerför trappan men det tog sån tid att hon fick kuta över scenen för att inte hamna ivägen för Peter Jihde som skulle babbla lite ) babblade lite, då sklle vi vara knäpptysta enligt den där snubben. Sen sa han lite lågt: applådera! Då applåderade vi. Sen såg ni ju på TV vad som hände, om ni inte var där också. Men först kom juryn in, Kirshti var typ bara 2 dm längre än sin stol. Hon måste ju vara typ 145 eller nåt, har sett henne på stan förresten. Sen kom deltagarna ut, innan sändning och vi fick provapplådera, och sen gick de igen. De vandrade runt lite, minns inte om det var i sänding eller inte, i cirklar och jag blev bländad av den där idiotiska strålkastaren. Sen hann en sjunga, Marie Pettersson ( hon heter för tusan inte Picasso. Bara nåt hon kallar sig för, den tönten ), och hon var ok. Men varför klädde hon sig så fult? Ella gillade iallafall hennes kläder. Sen reklam, en tjej kom och snabbsminkade Peter så han sedan kunde fortsätta fläkta sig med programlapparna. Innan sändning, och i pauserna, drack förresten juryn och han många muggar med ?. Kaffe kanske, dem vet. Jag tycker att det är roligt att skriva om det som inte visades i TV för det såg ni troligtvis ändå.
I pausen mellan "när-de-uppträder-delen" och "någon-åker-ut-delen" gick vi ut ur studion. Eftersom att vi hade VIP-biljetter fick vi gå in i den speciella VIP-avdelningen. Där fick vi dricka m.m. Alla andra utan VIP fick stå utanför denna lilla avdelning och dregla över bufén. Skoja, de fick såklart stå utanför VIP-avdelningen men de dreglade iallfall inte, tror jag iallafall. Medan Ella och hennes vänner gick på autografjakt och pappa fotograferade dem lite så stod jag kvar vid vårt lilla bord. Det kom någon och gav vårt lilla bord en hel drös med fotografier på deltagarna. Då kom det lite senare några småtjejer och frågade om de fick varsitt fotografi, eftersom att de inte fick gå in i VIP-avdelningen ( jag stod typ precis vid "staketet" som avgränsade de båda avdelningarna ). Man fick bara foton i denna lite lyxigare avdelningen. Jag var lite generös och gav dem varsitt, de blev glada. Synd bara att de troligen inte fick fotona signerade av deras idoler.
Men nu till en skitcool grej. LÄS DETTA!!! Viktigt!
När jag stod där för mig själv så kom Mattias fram till mitt bord bara sådär, och börja prata. Hihi. Om du nu undrar vad han sa så ska jag berätta ungefär vad han sa.
Han frågade om han fick stå här, jag sa typ "javisst". Sen frågade han om jag tyckte att det var bra ( när de sjöng ) och då sa jag "aaa". Han sa att han tyckte att ljudet var lite dånande och jag höll med. Han signerade ett foto och det har jag just nu i mitt rum. Jag hade egentligen inte tänkt att skaffa någons autograf men man kan ju inte säga "nee, jag vill inte ha din autograf", det är ju helt galet om man skulle säga så. Istället fick jag alltså ett signerat foto och en ful bild när han skriver autograf och jag ser in i kameran. Iallafall. Då upptäckte typ några småtjejer, det var mest dem som brydde sig om autografer, att Mattias stod där så de bildade en liten kö vid mitt bord där han stod, typ 1 dm från mig. De som inte hade VIP upptäckte även de att deltagaren stod där och flockades vid staketet. Typ 15 pers började fota med blixt samtidigt, nu fattar jag ungefär hur det är att bli förföljd av paparazzis. Jag blev lite skraj. Det var ju tur att de fotade honom och inte mig, men vill ju inte synas i andra människors fotografier... Men samtidigt var det kul att han stod där och att folk fotade en massa runt omkring. Hoppas att jag inte kom med på för många foton, jag hade en lite rufsig frilla, mitt hår var lite virrigt just då,. Sen gick han till bordet brevid och nu orkar man inte berätta mer om det. Men jag pratade iallafall lite med honom, som att prata med en person man känner men man inte träffat på länge och så har man inte så mycket att säga. Undrar om nån blev lite avis?
För dig som inte vet det så åkte Anastasia ut, men jag tyckte nog att typ.... nån annan skulle ha åkt för hon var rätt bra.

Bäst i topp 3 i fredags den 5 oktober 2007:

( live )

  1. Daniel

  2. Sam

  3. Marie (Pettersson, inte Picasso. Kom ihåg det! )

Sen kom vi hem typ halv tolv, var trött då.


Inga kommentarer: