29 oktober 2007

Veckans filmtips vecka 43

Hej!




Precis som i boktipset så skriver jag ett tips för förra veckans filmtips som jag inte hann skriva om.

Veckans filmtips är Crocodile Dundee med Paul Hogan, Linda Kozlowski och många fler.

Filmen handlar om krokodiljägaren Mick "Crocodile" Dundee som bor i en liten by som inte finns på kartan som heter Walkabout creek. Reportern Sue kommer dit för att intervjua honom efter att han blivit attackerad av en krokodil. Sedan följer Mick med till New York och eftersom att han aldrig varit till en större stad än Walkabout creek så kan du ju gissa hur han reagerar när han kommer till en av världens största städer.

Detta är en rolig film som jag rekommenderar till alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Den där filmen har jag sett... har du hållat in min blogg den senaste tiden, jag har faktiskt skrivit rätt mycket den här helgen... som tog slut för ca 18timmar sedan :)