10 oktober 2007

Varning! Dessa filmer varnar jag dig att se, de är gräsliga!!!

Hej!

För dig som bara läst min lilla lista på sidan av blogginläggen ( listan om "filmer du ej bör se för att de är dåliga" ) så kommer här en hel massa filmer jag underligt nog orkat se egenom bara för att ge dem dåliga betyg. Nu är jag så snäll mot dig att jag ger dig en liten lista på filmer jag sett, eller sett typ halva av, och varnar dig för att se. Här är listan och lite kort handling:

Miami Vice
Egentligen fattade jag knappt handlingen, den var iallafall urusel. Men handlar typ om två poliser som hamnar i skurkarnas väg och en av dem, poliserna, har en stor mustasch och den andra svär mucho. Men egentligen svär alla mycket. Kasst. Mycket blod i slutet, man blev lite äcklad.
Betyg av 10: 0 ( NOLL!!! )

Blue Crush
Med Kate Bosworth, en surfarfilm. Very tunn handling. En liten, undernärd, kort, blond, surfande tjej blir kär i en kille som verkar vara typ 10 år äldre. Hon ska vara med i en stor tävling, och slutet är väldigt förutsägbart, men tyvärr hamnar kärleken emellan tävlingen och allt. Dålig.
Betyg av 10: 1

Bring it on
Sjukt konstig film, och de har ett fult språk. Inte rolig, dåliga skådespelare och kass handling. En grupp cheerleaders vill vara med i en tävling men självklart så skadar sig en i gruppen. De fixar en ny tjej och börjar öva men fattar att deras f.d. ledare snott alla nummer. Så de hittar i slutet på ett nytt. Kirsten Dunst ser undernärd ut och är ingen bra skådis i denna film.
Beyg av 10: 1

Titta vi spökar
En film som ska vara en komedi/skräckparodi. Jag, som är lite känslig för skräckfilmer, tycker att denna var något läskig så jag tycker inte att du ska se den. Handlingen är lite knäpp och så, men egentligen är själva konceptet med hur huset mördar folk smart. De skrämmer dem, för de kan inte skada folk, och sen tar den som bor i huset sitt lilla liv. Obehagligt. Dåligt skådespeleri, och detta är en billig skräpfilm.
Betyg av 10: 1
Cujo
Såg den knappt, den var för äcklig, dåligt gjord och läskig för mig. I hate movies like this! De är typ från 80/70 talet, billigt skräp och väldigt obehagliga. Jag kommer aldrig se om någon film som den här. Handlar om en knäpp hund som försöker käka upp alla människor i närheten. En otrogen tjej och hennes lille son hamnar hos den rabiessmittade hunden och deras bild pajar ihop så de blir instäcgda med en galen hund som vaktar dem varje sekund. Jag blundade egenom mer än halva filmen...
Betyg av 10: 0 ( Noll )

Gold
En film med en annars bra skådis, Roger Moore. Men denna film är bara utdragen, seg och tråkig. Hatar slutet när han klämmer armarna, så himla obehagligt. Kändes som att jag skulle spy eller nåt. Men i början orkade man se den, sen blev den bara utdragen och dötråkig. En snubbe blir lurad att gräva guld i en gruva där det finns vatten som skulle dränka allt och alla. Ett liten triangeldrama skulle typ göra allt mer spännande men icke, det blev bara rörigare och tråkigare.
Betyg av 10: 2

Mission Impossible 2
Kass, inte lik 1:an och härmig. Aftonbladet fick ju för sig att sälja dessa filmer med knäppisen Cruise. Lite spännande ett tag men blir utdragen. Tråkig handling, även om han har fixat en lite snyggare frilla. Tjejen är trisst och ser så liten och späd ut. En massa tjafs om ett dödligt virus och så andvänder de sig mycket av olika masker för att låtsas vara nån annan, t.ex. skurk så att skurkarna mördar varann.
Betyg av 10: 2

Nu hoppas jag verkligen att du inte ser dessa filmer, om du inte redan sett dem. Kom ihåg att jag har varnat dig om dessa filmer!

Inga kommentarer: