25 maj 2009

Härligt Härligt Väder

Hej hej!


Idag är det sol och värme, sommartider hej hej! Bytte om till kjol, höll på att dö i mina jeans. Har stannat och målat, blev en rätt stor skillnad idag. Mer djup i bilden.


Vill bara hälla i mig glass. Isglass. Men det gör jag inte. Förresten, vad hände med Igloo-glassen. Två cola isglassar i en. Where is it? En sån skulle jag kunna tänka mig nu när jag sitter och svettas i värmen. Men jag ska inte klaga. Det är jättehärligt med sommar.

I Kristihimmelfärdshelgen for jag, pappa och Ellen ner till Båstad. Härligt härligt. Lukten av frisk luft, havet, träd, nyklippt gräs, sol och sommar. Jag ville inte åka hem igen, men skolan kallade. Här är bilder från mina härliga tre dagar i den underbara staden.


Stigen ned till stranden. Här är jag egentligen på väg upp från the beach, men man kan ju gå ned också.

Pepes bodega, hotellet, stadion, havet, strand och brygga från en pir.

Hamnkiosken och hamnen. Mysig hamn, en av de allra mysigaste jag nånsin sett.

Footmarks in the sand.

On the town. Mitt i city, hehe. Blomsterbutik, restaurang Grodlår och Timjan och caféet Coffee and the Bakery. Och kyrkan och torget.

En rostig ring i Kattviks lilla lilla hamn där vi var och åt våfflor. Måste ha varit mytt recept för våfflorna var mycket godare än vanligt!

Sofieros slott och några rodedendhron-blommor som parken är så känd för. Underbart ställe, hit måste du åka! Sofiero i Helsingborg.

Slottet och en massa härliga buskar framför. Finfint.

2 kommentarer:

Jennypenny sa...

Footprints, inte footmarks (:

Bannanas sa...

vackra bilder xD