3 maj 2009

Nu är det maj

Hej hopp!


Har varit en härlig långhelg. I fredags... minnesförlust. Vad gjorde jag då? Jisses. Jag var hemma, och just det, jag missade en film som jag hade bokat in på TCM. Synd, där missade man en Fred Astaire-film. Men så kan det gå.

I lördags lyckades jag pallra mig iväg med mamma och cykla och gå på långpromenad i det härliga vädret. Väldigt skönt, och man kände sig så sund och nyttig. Sen kom min moster och hennes man på middag. Åt kyckling, och god efterrätt. Citronmaräng-paj. Mums. Men marängen var mjuk och det var liiiiite för mycket citron för min smak. Men god.

Idag har jag lyckats få mig ett par nya jeans. Jag tycker att de är rätt tajta, men man får väl fixa det. När jag kom hem kollade jag i bokhyllan och hittade "Bridget Jones dagbok". Har ju sett filmen så jag började läsa. Det blev så att jag sen läste typ varje sekund tills nyligen när jag läste ut den. Ca 280 sidor på en halv dag, inte illa! Skrev en snabb recension i en av mina recensionsböcker. Kul bok, men jag såg ju skådisarna framför mig hela tiden.
Filmen var bättre än boken. Rekommenderar båda, men mest till tjejer.

Har studiedag imorgon av någon anledning, och jag har ju klagat lite på det för jag vill inte missa en massa lektioner. Men så har man ju bokat in två filmer på TCM på eftermiddagen som passar in fint till middagen och så ska man göra lite läxor, så det blir skönt.


Easter Parade, och

It's always fair weather. Kommer efter varandra i tablån, så det är bara att ta en snabbrunda i huset innan nästa film börjar då. Sen är det film-och-tv-förbud resten av dagen.

Inga kommentarer: