28 mars 2010

Bio och Earth Hour

Hej hopp!


Igår var jag med mamma och lillasystern på bio. Det tog en evig tid innan vi enades om en film vi alla kunde tänkas se, men eftersom att de inte sett "Avatar" (betyg 4 av 5), och jag kunde tänka mig att se den en tredje gång, blev det den filmen som vi såg. Innan bion köpte jag mig en ny handväska att ha vid vissa tillfällen istället för min gamla vita jag fick när jag var 6 år eller så.
"Avatar" var bättre denna gång än andra gången jag såg den, då i 3D. Jag skulle säga att filmen är lika bra utan 3D. Mamma och systern min tyckte att filmen var bra. Likaså tyckte jag. Lite platt handling i vissa fall kanske, men underhållande, vilket är det viktigaste. Filmen måste vara underhållande, annars blir det tråkigt. För den som ännu inte sett denna mastodontfilm så är det tid att göra det.

När vi kom hem efter bion var det inte så mycket tid kvar på Earth Hour, men vi hade det släckt i huset under ca 20 minuter, med tända värmeljus lite här och där i vardagsrummet. Vid halv tio såg vi sedan slutet på "Män som hatar kvinnor" (betyg 3 av 5)som gick på tv. Sedan blev det dags att sova, för jag var väldigt trött.

Ja, det sammanfattar gårdagens kväll rätt bra.

Inga kommentarer: