16 mars 2010

London, del tre (sista)

Hej hej!


Det var några små saker jag ville nämna om London-resan som jag ännu inte gjort. Bara lite kort. I slutet av veckan var vi på några muséer. Madame Tussaudes och Sherlock Holmes-muséet. Det förstnämnda var en glad överraskning eftersom att jag inte trodde att det skulle vara så mycket med än några vaxdockor längs en vägg. Så fel man kan ha. Det var väldigt kul och mycket större än man kan tro. Ibland var det nästan lite läskigt för man kunde tro att dockorna med sina glansiga ögon plötsligt skulle sträcka på sig och vandra iväg. De flesta såg väldigt verkliga ut medan en del var lite mer misslyckade. Bara så att ingen tror fel (vilken för mig vore väldigt svårt) så är den otroligt vackra (höhö) flickan på bilden ovan inte en docka, utan en turist som försöker göra någon slags min som verkar kul på bild...
På det lilla Sherlock Holmes-muséet gick vi runt i huset som var uppbyggt som det skulle kunna ha sett ut där den fiktionella detektiven levde på 221B Baker Street vid Regents Park. Supersmalt hus med trappor och få rum. Rätt kul, men samtidigt skumt eftersom att han inte fanns.
Buckingham Palace. Rätt trisst ställe utanför. Fint, men händelselöst. Mina medresenärer, pappa och min syster, var rätt trötta vilket inte gjorde stämningen piggare. Jag däremot fick någon slags skum energi av allt gående och ville traska på ett tag till trots trötta fötter. Tog mig en liten runda vid Marble Arch senare och fotade dessa söta blommor. Det saknar man här.
Inte skymten av blommor och grönt gräs. Man får nöja sig med att längta.

3 kommentarer:

Bannanas sa...

hah lilla Hanna dockan xP Åkte ni den där skräck banan? med typ jack the ripper och allt? Jag kommer ihåg att den va skit cool! xP

Hanna sa...

man gick i ett spökhus, men vi var inte till london dungeon. kanske det är det du snackar om. :)

Bannanas sa...

jaha okey, det kanske det var xP men vad synd, för den var riktigt läskig xP