14 mars 2010

Blyerts på eftermiddagen

Hej hopp!


Nu på eftermiddagen efter lite läxgörande ritade jag lite. Blev sex stycken Disney-prinsessor eftersom att jag lyssnat på "Almost there" från nya "Prinsessan och Grodan" (som jag inte sett... men vill) hur många gånger som helst. Det är nog inte den bästa filmen, men den verkar rätt kul. Här är iallafall teckningarna. Blev rätt nöjd faktiskt.

Ja, så var det med det. Det blev någon mix av dessa unga damer från olika delar av världen. Man kan ju tänka på att de tidiga Disney-filmerna mest hade bleka damer. Sedan kom alla på en gång. Jasmine, Pocahontas och Mulan. Nu även Tiana som är den första svarta tjejen. Nice. Bra för barn att få "förebilder" (om man nu kan kalla dem det) som ser olika ut.

När vi ändå är inne på Disney-spåret kommer här en lista över de 10 bästa Disney-låtarna från de tecknade filmerna:

1. Colors of the Wind (Pocahontas)

2. Strangers like me (Tarzan)

3. Under the sea (The Little Mermaid)

4. Son of man (Tarzan)

5. A whole new World (Aladdin)

6. I'll make a man out of you (Mulan)

7. Circle of life (The Lion King)

8. You'll be in my heart (Tarzan)

9. Listen with your heart (Pocahontas)

10. I just can't wait to be king (The Lion King)

4 kommentarer:

dessi sa...

Du är sjukt duktig, jag skulle aldrig kunna gissa att du kunde få dom såå lika! Det är jättesnyggt! Du borde göra tecknade filmer... men det gör man typ på datorn, vet inte hur det fungerar riktigt:-P
Hihi!

Hanna sa...

tack! :D :D :D

Linda sa...

Håller med Dessi!! Du har väll inte ens ritat av dom utan bara ritat från huvudet, eller? Det är super bra även om du ritat av, jag bara undrade. Skulle vilja rita lika bra som du! Kraam

Hanna sa...

tack igen. jag ritade av, är inget underbarn :P
man blir så glad av era kommentarer. ses imorgon, kram.