27 januari 2010

Lite gala-snack

Hejsan!



Nu har Golden Globe-galan nyligen varit och snart (...) kommer Oscarsgalan. Det är den som jag egentligen bryr mig om. Står det på en film: "Vinnare av 10 Oscars" betyder det väldigt mycket mer än om det skulle stå "Vinnare av 10 Golden Globes". Så är det. Det är inte bara kul att se själva galan (förutom sega tal och annat långsamt) utan även de makalösa klänningarna som vackra damer är klädda i på röda mattan.
Vilka som vinner priserna i år kan man ju undra. "Avatar" ligger nog bra till på vissa fronter. Bästa specialeffekter är ju självklar. Vi får se hur det blir. Kommer James Cameron ta emot en till Oscar för bästa regi? Tvivlar av någon anledning, men man vet aldrig.

För den som inte såg galan förra året (själv såg jag sammanfattning dagen efter) så missade du två kul nummer med den rolige värden Hugh Jackman. Mycket skojig typ. Väldigt talangfull faktiskt, dansar, sjunger och håller på. Klicka här för att se öppningsnumret. Klicka här för att se musikalnumret.

När jag ändå håller på så kan jag lika gärna göra en liten länk till ett klipp från Emmy-galan (vilket år?) som jag aldrig ser på. Conan O´Brien (pratshowvärd som nu blivit bortknuffad av Jay Leno...) svassar runt i olika tv-serier. Rätt skojigt. Klicka här.

Ska sluta skriva om detta nu. Fick bara för mig att göra det efter lite trailertittande. Sen letade jag bilder på de finaste röda-mattan-klänninger och sen såg jag på klippen med Hugh Jackman från galan förra året. Så då tänkte jag att jag skulle skriva lite kort om detta. God natt.
Anne Hathaway på röda mattan förra året. Massor med paljetter.

Inga kommentarer: