22 januari 2010

Torsdag som var som fredag

Hejsan!



Igår var jag, Linda och Jenny in till the capital of Sweden och var på bio. Jag var väldigt stressad, vilket de andra kan intyga, hehe. Grejen var att jag hade reserverat biljetter, vilka skulle hämtas i kassan 17.10. Jenny hade sagt att hon ville ha tid över hemma, tolkade jag det som iallafall, så vi tog en rätt sen buss. Vi hade typ 20 minuter på oss när vi kom fram. När vi kom till bion var det typ 11 minuter eller nåt. Irriterande nog hade Rigoletto endast två kassor öppna så kön slingrade sig ut på gatan. Jag lyckades höra en anställd säga att man kunde hämta ut biljetterna på Saga, som ligger väldigt nära.
Jenny och Linda fick passa platser i Rigoletto-kön medan jag kutade iväg som en galning. Blev hemskt nervös när det endast var en kassa öppen på Saga. Tur för mig gick jag till kön till godisbutiken var kort. Med typ 3 minuter till godo kom jag till kassan och kassörskan måste trott att jag var någon slags desperat själ. Fick biljetterna och kunde pusta ut. Verkligen en härlig känsla det var. Ingen mer stress.
.
Vi köpte lite godis och gick sedan till Rigoletto. Platserna var very good. Men jag måste säga att för 150 kr var det inte mycket 3D man fick. Lite snålt med det. Trailern för "Alice i Underlandet" innehöll typ mer "riktiga" 3D-effekter än hela "Avatar". Typ. Så det var ju inte så kul. Men annars var det jättekul. Rolig kväll. Kändes inte som torsdag, mer som fredag.
Förresten så måste jag säga att det var smått jobbigt att 3D-glasögonen hela tiden åkte ned på näsan. De var ju inte vad man kallar snygga heller. Oj oj oj. Men det var ju lite kul. Klarade mig utan huvudvärk, förutom under reklamen som också var i 3D, där jag tyckte att det var lite småjobbigt, men inte så farligt.
.
Hursomhelst, filmen är inte bättre i 3D än den är i icke-3D, 2D säger man väl tror jag.

2 kommentarer:

dessi sa...

Vad synd då:-(
Hihi, jag tycker du ser riktigt cool ut!

Hanna sa...

Ja, eller hur. Kanske borde komma så till skolan på måndag. höhö.