19 januari 2010

Lyckad middag

Hejsan!



I torsdags lyckades jag med den svåra (höhö) uppgiften att laga middag åt la familia. Blev kycklingen jag fått receptet på av Anna. Två kycklingfiléer, grädde, provencalska örtakryddblanding, soltorkade tomater, mozarella och pasta till det. Simple. Lyckades bra med kycklingen. Stekte ett litet tag och kryddade. Sedan gjorde jag gräddsåsen och hällde på. Lite soltorkade tomater på det och så blev det skjuts in i ugnen i tio minuter tills mozarella skulle på. Sedan fick den vara inne femton minuter till. Mamma var på träning så därför fick jag äran att försöka laga middag. Göra liksom inte det ofta.
.
Men allt gick bra fram tills det att jag skulle koka tagiatelle. Jisses så man gör bort sig. De där små pastabollarna man häller i vattnet var inte så mycket pasta som det såg ut som, så det blev typ en halv portion pasta av det... Misslyckat. Men ingen fara på taket. Bara att koka lite exta pasta. Så allt gick bra. Blev lite stolt över mig själv. Övning ger färdighet. Snart kanske man är mästerkocken i köket. Hehe.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Hehe.. men de e ju jätte bra xD Du e säkert mycke bättre än va ja e å de där receptet e ju underbart gott xD

Hanna sa...

Yes, tack så mycket för receptet. Alltid kul med "nya upptäckter". :P