30 januari 2010

Vintergatan är tillbaka

Hejsan!
.
.
Missade "Vid Vintergatans slut" för att middagen blev serverad. Men då är det ju tur att SVTPlay har avsnitt 1 och 2. Såg just båda och kände mig som ett litet barn, höhö. När det gick som sommarlovsmorgon tyckte jag att det var typ det bästa jag sett. Mira och Peo var mina favoriter på rymdskeppet. Det var alltid så spännande när den där gula roboten räknade ner från tio, plus att jag gillar signaturmelodin.
Nu utspelar sig denna nya säsong 20 år senare, så de två andra medresenärerna Glenn och Henrik är inte med. Istället är det Miras dotter Billie och grönhåriga Pax som har de två andra huvudrollerna.

Trevligt trevligt. Klicka här för att se avsnitten på SVTPlay.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack Hanna för att du tipsar om nya serien i din blogg. Och hoppas du fortsätter kolla. Avsnitten finsn alltid på svt.se/vintergatan. tack igen. Petter Bragée, manus och regi