1 januari 2010

2010!

Hej hopp!



Ett nytt år. 2010. Blev inga nyårslöften för mig. Brukar aldrig lova sånt. Lite ångestgivande, om man nu lovar något som är rätt svårt att uppfylla.
Iallafall så hade jag en väldigt trevlig nyårsafton. Under dagen såg jag på några avsnitt av "Vänner" säsong 8 som jag köpte... igår. Senare såg jag och pappa "You'll never get rich" med Fred Astaire och Rita Hayworth. Tycker inte att Rita Hayworth passar så bra i gulliga musikaler, hon är mer den typen som passar som gangsterbrud i någon film noir-film.
På kvällen åt vi oxfilé. Blev lite glass som efterrätt. Vid halv nio åkte jag iväg till Anna. Där hade de ätit färdigt, ungefär. Dessi var också där, och Annas syster och hennes granne. Vi såg på "Försoning" som jag egentligen sett en gång tidigare, liksom andra i sällskapet. Men det går väl bra att se den, även om den inte precis livar upp stämningen. Rysligt bra foto i den filmen förresten.
Vi spelade "När och Fjärran" efter filmen men fick ta en paus vid midnatt då det var dags för fyrverkerier. Trevligt trevligt. När vi kom in i värmen igen spelade vi klart, såg sedan på en "Monty Python"-film (vilken inte alls är i min typ av humor överhuvudtaget) och sedan sjöngs det lite karaoke.
Vi började spela "När och Fjärran" igen vid... vad kan klockan ha varit... fem? Vid halv sju på morgonen gav jag upp och fick mig lite välförtjänt sömn. De andra tänkte vara vakna i ett helt dygn, vilket jag inte hade någon större lust med eftersom att jag ska på bio ("Sherlock Holmes") ikväll. Får ju inte somna. Hehe.
Det var hursomhelst en väldans trevlig nyårsafton.

Inga kommentarer: