31 december 2009

Drömlik butik

Hejsan!

I tisdags när jag var i Vetlanda så åkte vi på en liten eftermiddagsutflykt till en gammeldags affär/kafé. Förutom att det var rätt kallt där inne så var det så lantligt och härligt ställe som var precis som en affär från förr.
Vi fikade lite och såg oss omkring i butiken. Jag köpte två pappersark som hade så fina mönster, perfekta för pyssel.
Det fanns även ett fint dockskåp som jag tog en del kort på efter att ha frågat personalen i butiken om lov först, man vet ju aldrig. Det var så fint med dukade bord, fyllda små hyllor och schackspel med små pjäser och allt. Vilket jobb att fixa allt det där. Trots att det var fint skulle jag nog inte vilja ha ett sådant själv. Mest för att se på, och så kul är ju inte det eftersom att man så gärna skulle vilja pyssla med det. Det kan man ju förstås göra, men... ja, hursomhelst så är det nog inget för mig.

Det fanns även en skrivmaskin, men liksom dockskåpet, var det: se men inte röra! Ska skaffa mig en klassisk skrivmaskin någon gång, för skojs skull. Inte så att man skriver allt med den, men ibland. För skojs skull.

Fanns en massa gamla reklamskyltar och askar, burkar osv. Till exempel denna från Cloetta med en av mina favorit-slogans; "Tag det rätta, tag Cloetta".

Inga kommentarer: