1 december 2009

Pepparkakor i mängder

Hej hopp!


I söndags bakades det pepparkakor med mamma och systern i köket. Hemgjord deg. Receptet är hemligstämplad information, höhö. Mumsig deg. Åt en hel del, inte så bra. Orkade ingen lunch men blev itvingad iallafall. Alltså orkade jag inte mycket middag heller. Det där pepparkaksbaket rubbade hela matschemat, höhö. Spelar ingen större roll, det händer ju inte precis ofta. Pepparkakor bakas endast en gång per år.

Gjorde ett litet vinterlandskap med pepparkakor, adventsljusstake och lite annat som fick agera som fejk-snö. Kanske inte det mest professionella, men nu var det inte så att jag ansträngde mig till mitt yttersta med detta.

Nu har vi pepparkakor för resten av året och troligen en bit in på januari. Brukar alltid bli typ en halv burk över, när lussebullar och annat gottgott kommer och trängs. Har bestämt mig för att baka riktiga chokladbiskvier i år. Till jul. Hoppas att det blir av, och att resultatet blir bra.

2 kommentarer:

Bannanas sa...

Hehe, du e för kännslig Hanna, de e ju bara å trycka ner sig allt å hålla käft xP hehe, nee skoja xD Guds så rolig ja e xP
Ja baka oxå pepparkakor i söndags!! vilket sammanträffande xP hahaha..

Hanna sa...

Hehe. Årets skämt, höhö. :P