30 november 2009

Sista november

Hej hej!

Nu har november kommit till sin sista dag detta året, 2009. Det känns verkligen som att tiden rinner som sand genom mina fingrar... Allt går så fort. Nyss började man 6:an i ny skola, nu nalkas gymnasiet. Jisses, snart är man gammal, får se till att man tar vara på tiden.


Sitter nu och har knaprat i mig ett pepparkakshjärta, bakat igår. Mums fillibabba. Jag, mamma och lillasyster Ellen har bakat. Hemmagjord deg, hemligt familjerecept, haha. Otroligt god deg. Det är alltid bättre med hembakt. Man känner smaken på ett annat sätt. Knapriga, smarriga pepparkakor.
Änglaspelet klingar på, nästan lite störande. Nu fick Ellen nog, ska se på tv och det är rätt irriterande ljud när man inte lyssnar på just änglaspelet. Men det är härligt med änglaspel och tända ljus, men jag är alltid noga med att släcka! Vill ju inte råka ut för en katastrofal olycka.


Bilder från pepparkaksbaket tänker jag visa imorgon. Fixade ihop ett litet "vinterlandskap" bestående av vita dukar, adventsljusstaken, pepparkakor och lite bomull. Inte värsta konstverket, men lite kul pyssel.

Inga kommentarer: