23 november 2009

Köttfärssås

Hej hej!




Idag bestämde jag mig för att jag skulle fixa middagen. Eftersom att jag inte precis är så särskilt bra på matlagning, än, så blev det något enkelt. Pasta med köttfärssås. For och köpte lite ingredienser och började sedan laga maten. Hackade lök och morötter som jag fräste i den älskade gjutjärnspannan. Sedan var det i med köttfärsen.

Efter att ha haft i krossade tomater, tomatpuré, köttbuljong och lite vatten skulle jag salta alltihop, men saltkaret var tomt. Fick fylla på det.

Kryddade med salt, svartpeppar, oregano och yttepytte lite chili för att jag ville prova någon mer krydda ur kryddhyllan. Här står de uppställda på spisen som om det var finfotografering, och det kanske det var. Eller inte, jag använde faktiskt mobilkameran, som inte är av bästa kvalitet.


Sedan fick det puttra, tills systern min ropade "När är maten klar? Jag är hungrig". Då kokades det pasta som jag lyxade till genom att sätta lite smör i när det blivit någorlunda torrt i durkslaget. Sedan blev det mat på middagsbordet.

Inga kommentarer: