17 november 2009

Vin med lite arsenik, stryknin och cyanid, receptet i "Arsenik och gamla spetsar"

Hej hopp!


Idag är det tisdag. Hemskt tråkigt väder, så efter skolan då jag inte hade några läxor att göra, såg jag den helt hysteriska "Arsenik och Gamla spetsar" med Cary Grant.
Den var verkligen helt hysterisk. Ibland blev karaktärerna så knäppa att man bara ville hoppa ur fåtöljen, in i skärmen och skrika åt dem att bete sig normalt. Det fanns ju faktiskt två... nej tre mördare i huset! Helt hysterisk, typ lite skräck-komedi. 20% skräck, 80% komedi. Men oftast helt galen film. Om man tycker att en film från -44 är typ stenåldern ska man väl skippa den, men har man som jag inget som helst problem med det så ska man lätt se denna.

Det blir lax till middag. Min lilla syster är och ser "2012" på bio för tillfället. Så efter, höhö. Nej, skojade bara. Bättre sent än aldrig som man säger. Den har ju bara gått några få dagar, så de där kommentarerna var nog rätt onödiga, men nu får de stå kvar. Varför ta bort det liksom?
Ja, ja... Annat som händer är att det är skridsko-time imorgon. Ska försöka stappla mig ut på isen. Jag är ungefär vad man kallar "lite bättre än Bambi på hal is"... Får se hur det går. Önska mig lycka till, hihi.

För er som ej sett 2012 på bio än, jag rekommenderar att du gör det. Nice stuff. Underhållning i detta tråkiga höstväder. Läs min recension lite längre ned på bloggen.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, vilken katastrof med tre mördare i samma hus! Var det någon som överlevde efter det lr?

Hanna sa...

det får du se om du ser filmen, hehe :P Kan ju inte avslöja något.
Tack för att du läser :D